Sunday 22 September 2019

BBM3410Satu2019: Nenek dan Datuk

1. Sinopsis Nenek dan Datuk


Cerita ini mengisahkan tentang Alim dan keluarga tinggal di bandar yang hendak balik ke Kampung Nenek dan Datuk di Kajang. Setelah tiba di kampung Alim terus keluar dari kerata dan mencari Itik dan Ayam lalu ia tidak menjumpainya. Alim sedih, marah dan menagis. Perkara ini berlaku sama seperti apabila Alim melihat persekitaran rumah nenek dan datuk telah berubah. Setelah nenek ceritakan perkara sebenar Alim berhenti menagis. Keadaan pelik Alim membuat Ibu bapa, Nenek dan Datuk Alim sedih. Tetapi, dalam kesedihan itu, keluarga Alim lebih rapat daripada sebelumnya. 

2. Jenis Multimedia
   
Jenis multimedia yang pertama adalah multimedia interaktif. Multimedia interaktif merupakaan sebuah jenis multimedia dengan interaksi pengguna di dalamnya. Jenis multimedia ini biasanya dilengkapi dengan sebuah alat atau alat pembantu interaksi seperti komputer, keyboard, mouse, monitor dan sebagainya. Ketersediaan peringkat inilah yang membuat pengguna berinteraksi dengan media tersebut sehingga dapat menciptakan gambar, audio, video, teks yang menjadi lebih baik dan berguna.

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019 - Ketika dan Kalimat

Assalamualaikum semuanya. Saya nak kongsi satu kisah sepanjangan mengambil kursus "Multimedia dalam Bahasa (BBM3410)" . Haaa n...