Friday 20 September 2019

BBM3410Satu2019.DIRI

Bismillahhirrahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t.

Nama diberi Noor Zalinah binti Nurdin. Saya berasal dari Sandakan Sabah dan tinggal di sebuah Kampung yang bernama Kampung Kenangan Manis Batu 12. Saya mempunyai sembilan adik beradik dan saya merupakan anak yang ke lapan.

Saya mula mengenal huruf, nombor dan sebagainya  di Sebuah sekolah yang sangat sederhana yang bernama Tadika Kemas Kampung Kenangan Manis selama setahun iaitu ketika saya berumur 6 Tahun. Setelah itu, saya melanjutkan pelajaran di sekolah rendah iaitu Sekolah Kebangsaan Sungai Manila, Sandakan Sabah dari Darjah 1 hinggah Darjah 6.

Seterunya, saya melanjutkan lagi pelajaran ke sekolah menengah di SMK Elopura Sandakan Sabah dari Tingkatan 1 hingga PraUniversiti dan kini saya melanjutkan pelajaran ke peringkat bacelor di sebuah universiti awam iaitu Universiti Putra Malaysia, Serdang Selangor selama 3.5 Tahun dan mengemabil pengkhususan Bacelor Sastera (Bahasa dan Linguistk Melayu).

Sekian dan Terima Kasih.





No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019 - Ketika dan Kalimat

Assalamualaikum semuanya. Saya nak kongsi satu kisah sepanjangan mengambil kursus "Multimedia dalam Bahasa (BBM3410)" . Haaa n...