Tuesday 1 October 2019

BBM3410Satu2019: Mug shot (D'Rose Production)


                                                             Mug Shot ( 3 Manusia)



Namanya Aisyah Zulkifli. Beliau seorang anak manja terutama dengan ayahnya. Sejak kecil lagi Aisyah dijaga bagaikan menatang minyak yang penuh. Apa sahaja yang Aisyah inginkan ayahnya  turuti kemahuannya. Pada suatu hari, ayahnya sangat sibuk sehinggakan terlupa hari kelahirannya pada hari tersebut. Ia berasa marah dengan ayahnya sehingga mengambil gambar ini kemudian muat turun di dalam media sosial dan mengatakan " Saya benci ayah, ayah tidak sayang aisyah lagi". Kemudian staf ayahnya telah melihat gambar ini dalam media sosial terus menunjukkan gambar ini kepada ayahnya dan ayahnya tanpa melegahkan masa terus beredar dari pejabat dan terus pulang ke rumah untuk memujuk anak kesayangannya itu.



Gambar ini mengisahkan tentang seorang gadis yang kelihat sedih setelah kehilangan kucing kesayangnya yang benama "Pipi". Nadiah seorang gadis yang sangat mudah mesra dengan kucing sehingga satu hari itu, kucinngya bernama "Pipi" telah hilang dan dia puas mencari di ruang tamu, bilik, tandas, runag dapur dan halaman rumah tetapi juga tidak kelihatan kucingnya. Nadiah sangat sedih kerana itu adalah hadiah dari sahabat karibnya yang telah berpesan padanya agar menjaga kicing ini dengan baik. Tetapi kucing itu hilang entah kemana. Nadiah penuh dengan rasa bersalah sangat sedih.



Farhani, pelajar tahun akhir pengkhususan Bahasa dan Linguistik Melayu berasa gembira kerana Projek Ilmiah Tahun Akhir beliau telah siap sepenuhnya dan tidak lama lagi akan dijilikan. Beliau berasa gembira kerana dengan usaha selama ini beliau akan menamatkan pengajian selama 3.5 tahun dengan jayanya. 

No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019 - Ketika dan Kalimat

Assalamualaikum semuanya. Saya nak kongsi satu kisah sepanjangan mengambil kursus "Multimedia dalam Bahasa (BBM3410)" . Haaa n...